De ce este important să gestionezi riscurile?

Gândiți-vă la lucrătorii răniți, la costurile lor personale, la durere și suferință și la efectul asupra familiilor lor. Este posibil ca lucrătorii să fie spitalizați pentru perioade lungi, ceea ce ar putea face imposibilă revenirea lor la locul de muncă sau chiar să nu mai lucreze niciodată.
Dacă se dovedește că accidentul s-a produs din cauza eșecului de a gestiona riscurile pentru sănătate și siguranță în organizație, autoritatea de reglementare poate lua măsuri, ceea ce la rândul său poate duce la urmărirea penală, amenzi și închisoare.
De asemenea, persoana vătămată ar putea solicita despăgubiri. Deși acest lucru poate să nu pară îngrijorător la prima vedere – mai ales dacă vă aflați într-o situație financiară stabilă și considerați că aceste costuri nu vor avea un impact semnificativ asupra bugetului dvs.
Și ce se întâmplă când presa locală sau chiar națională și televiziunea obțin povestea despre accident? La ce se gândește marea companie multinațională care a făcut recent o comandă în cadrul organizației dvs.? Ce vor gândi alți potențiali clienți, angajați, contractori și comunitatea locală și națională despre organizația dvs.?
După toate acestea, probabil veți gândi că pierderea reputației va costa mult mai mult decât acele amenzi.